Innowacja w czasach zarazy cz. 4

Innowacja w czasach zarazy cz. 4

Ku mojemu zaskoczeniu nie zostałem zastąpiony przez sztuczną inteligencję. Ale wiele innych osób zastanawia się, co dalej z ich posadami w przedsiębiorstwach, które w wyniku pandemii znalazły się w niełatwej sytuacji. Na szczęście powstało wiele innowacji, które pomagają firmą przetrwać kryzys. To właśnie nim chciałbym poświęcić ten artykuł.

Domowy okulista i stylista

Ten przykład dobitnie pokazuje, że można dotrzeć do klienta nawet gdy nie można się do niego zbliżyć bliżej niż na 2 metry. Aplikacja stworzona przez firmę Ace & Tate pozwala konsumentom przymierzyć okulary oferowane przez przedsiębiorstwo za pomocą symulacji nowego dodatku na ich twarzy. Wystarczy włączyć kamerę w laptopie. A dla tych, którzy szczególnie dbają o styl, możliwe jest udzielenie porad przez wirtualną stylistkę.

Uciec z home office

Dom nie zawsze jest środowiskiem sprzyjającym atmosferze pracy. Co jednak poradzić, gdy nasze ukochane open space i nowoczesne biura w centrum miasta, ze strefą relaksu są zamknięte, a młody energiczny, zespół nie może się zebrać nawet w casual friday? Wynająć własne małe biuro! Amsterdamski hotel Zoku za 50 euro dziennie oferuje ciszę, spokój wifi oraz lunch. Ponadto raz dziennie ktoś zadzwoni zapytać o nasze samopoczucie ! Na podobny pomysł wpadło LOADS, które zaadaptowało stary magazyn, tworząc w nim niewielkie, zgodne z regulacjami social-distancingowymi biura dla tych, którzy nie lubią łączyć pracy z domem.

Virtual office

Co w sytuacji gdy należysz do 99,9% ludzi, którzy nie mieszkają w stolicy Holandii? Polecam uciec do przestrzeni wirtualnej. Zasady social distancingu  są tam niezbyt rygorystycznie kontrolowane, ryzyko zarażenia jest niewielkie, a biura są tanie. Naprawdę. A tak się akurat składa, że spółka VirBela stworzyła internetową przestrzeń, gdzie Twój awatar może iść do pracy. Jeżeli więc tęsknisz za pracą w grupie – to rozwiązanie może być dla Ciebie.

Nowy start

Niektóre firmy muszą jednak faktycznie drastycznie zmienić swoje cele. Można by wręcz powiedzieć, że muszą „wrócić do deski kreślarskiej”. Albo do darmowego narzędzia stworzonego przez firmę Kumaux mającego pomóc w ustaleniu nowej strategii i wizji działalności.

Doradztwo w trudnych czasach

W wyniku pandemii wiele przedsiębiorstw znalazło się w trudnej sytuacji. By przezwyciężyć przeciwności, jakie stwarza wirus, konieczne są mądre, adekwatne decyzje osób zarządzających firmami i zakładami pracy. Osoby te zostały jednak postawione w całkowicie nowej dla siebie rzeczywistości, na którą nie mogło ich przygotować żadne szkolenie czy studia.

Na szczęście w tej nowej, niełatwej chwili znalazło się wielu, którzy służą swoją radą i wiedzą. I tak: niemieckie przedsiębiorstwo Sensory Mind udziela darmowych szkoleń jakie działania przynoszą zyski w dobie pandemii. Studio-palea w Holandii stworzyło ogólnodostępny podręcznik wskazujący, jak przetrwać w dobie zahamowania obrotu. Porad dotyczących biznesu, finansów i ekonomii udzielają pro bono portugalska Ilegra oraz Covidcontinuity. W trudnym w dzisiejszych czasach marketingu pomaga z kolei Reed Public Relations ze swoją darmową Covid-19 Communications Hotline.

Tarcza patentowa

Jeżeli mielibyście jakieś pytania związane z ochroną własności intelektualnej w branży farmaceutycznej, walką z podróbkami lub chcielibyście się do nas zwrócić o pomoc, bo nie jesteście pewni co do prawnych konsekwencji Waszych działań związanych z walką z wirusem,  przypominamy o naszej inicjatywie pro bono. TARCZA PATENTOWA to nasze zobowiązanie do nieodpłatnej pomocy prawnej w zakresie prawa własności intelektualnej dla wszystkich, którzy nieodpłatnie wspierają polską służbę zdrowia.

Zapraszamy też do zapoznania się z poprzednimi podsumowaniami:

Innowacja w czasach zarazy cz.1
Innowacja w czasach zarazy cz.2
Innowacja w czasach zarazy cz.3